Cuba memuhasabah diri akan setiap peristiwa yang terjadi

November 30, 2006

Birthday Makan + Celebrating Anniversary











23 hb ari tu genapler 10 tahun kitorang kawin..jd konon nak buat makan2 sket la.. sambil tu buat belated birthday untuk si meera yg ke 9 thn..aku malas nak jemput reramai..aku jemput geng2 gagak hitam dari Bangsar, selebihnye neighbour2 dgn kwn2 lama masa bujang..x sangka terjumper si Rozie..ish2 sihat betul dia skg..anak dah besar besar lak tu...yg kak fiza la maintain...ooi bile le nak makan nasik minyak ni kak..lama sgt dah tunggu..
Kak wan pulak mmg cam tu ler..maintain slim dia..aku jer rasa mcm gemuk sentiasa...malas nak berdiet lg.lantak ler..lgpun hubby aku kata kalau aku diet aku x masak sedap2 nanti..apa-apa jelah...

Majlis tu ok la went well, tp aku frust gak si nuruz x datang..rupenye dia lupe..cis..Eni lak datang dgn beloved hubby nyer dgn anak dia si mamat..so apalagi rancak ler perbincangan..sambil tu buat ketupat..ngumpat la tu..lagi satu ada kawan aku yg mmg suke datang awal kat majlis makan ..si z dengan hubby nyer..maklumler ujan2 lebat, aku buat pajeri nenas mkn dgn nasik lembik + ikan masin..peh terangkat...bile dorang blah baru ler 2nd group sampai..termasukler neighbour aku yg digelar menteri perikanan..maklumler jual ikan kat pasar..En hassan n the family. Dia selalu jemput kitorang makan kat umah dia jd kali ni biar aku lak jemput dia makan kat umah kitorang..

Bibik buat soto, yg lain aku la kerjakan..buat nasik impit, sambal ikan bilis, rendang daging dan yg paling spesial ...sambal kicap power..

Nita x dpt dtg laki x der...laki gi offshore, lngsung ler dia patah kaki..nak ajak cik limah x larat lah ramai sangat..si sarina lak ada kenduri anak sedara sunat...

kak ita dtg dah ler lewat..hubby dia lak sebok ajak blik cepat..ishh hubby dia salu kalut..nak cepat balik aje..teringat aku masa nak gi trip pulau pangkor taun lepas..aku ajak makan nasik lemak kat umah.dia rush nak gi cepat2..sudahnyer ikut wrong navigator sampai kat jeti lumut kul 1.00..aku pun sampai kul 1.00 tp aku bertolak kul 11. dia blah kul 9.00 heh heh he..padan muko ekau...

Majlis abis kul 8.00mlm lepas Napi neighbour selang 5 umah balik..peh..penat beb, tu pun cawan mangkuk sume disposable nyer..makanan lak byk lebih..so esoknyer aku bawak gi opis..bg bdak2 kilang makan...2 kilo mee abis..soto licin..best kan depa tu kalu bagi aper2 pun habis....nanti aku transfer le gambor2 sket kat sini..korang jgn bother pasal date kat gambar tu..ntah nape kamera aku tu dah losing its accurate...nak kena campak lombong kot..

No comments: